ח"כ גפני הודיע על ביטול ההצבעות על תקציב המדינה

איתי גדסי No Comments on ח"כ גפני הודיע על ביטול ההצבעות על תקציב המדינה

במהלך דיון בתקציב משרד החינוך לשנת 2019, הודיע ח"כ משה גפני על ביטול ההצבעות על חוק התקציב וחוק ההסדרים בוועדה שתוכננו ליום שני, על רקע אי הסכמות עם האוצר לגבי ביטול קיצוץ בתקציב החינוך המוכר שאינו רשמי • מוקדם יותר היום אמר גפני כי כי יעכב חוקים רקע אי קידום חוק הגיוס

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכספים קיימה היום (ג') דיון בתקציב משרד החינוך לשנת 2019, במסגרת הצעת חוק התקציב לשנת הכספים 2019, בהשתתפות שר החינוך מר נפתלי בנט.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "אני מברך אותך השר ואת הצוות על הפעולות שאתם עושים במשרד. בשל קוצר הזמן אנחנו מקיימים דיונים רק בנוגע למשרדים החשובים ואתם נמנים עליהם.

במהלך הדיון ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני לטפל בסוגיית החינוך המוכר שאינו רשמי: "במקור קיבלו המוסדות האלה בין 55 ל-75 אחוז מהתקצוב לעומת החינוך הממלכתי וב-2012 קיצץ את זה שר החינוך הקודם בחצי, אני מבקש להחזיר את התקנות חזרה לתקופה שלפני 2012".

שר החינוך השיב על הדברים כי התקנות בנושא מוכנות אך נדרש תקצוב מצד האוצר.

דוד טקשה, מנהל החינוך המוכר שאינו רשמי, בית שמש: "אנחנו שומעים כאן על הישגים גדולים שמשרד החינוך עושה ואנחנו מסתכלים על עצמנו ושואלים האמנם. אנחנו מייצגים אולי את האוכלוסייה הסוציו אקונומית הנמוכה ביותר וקוצץ לנו התקציב ב-5 השנים האחרונות ב-50 אחוז. אין לנו כסף למשכורות למורים. ילדנו לומדים גם במסגרת משרד החינוך והם מקופחים, אנחנו לא צריכים ליפול בין משרד החינוך למשרד האוצר".

נועה היימן, משרד האוצר: "הנושא מעוגן בהסכם קואליציוני בין סיעת יהדות התורה, כלל התקציבים מעוגנים כולם בהחלטות ממשלה. כלל ראשי הסיעות חתמו בערב התקציב האחרון על כל המקורות שיופנו לטובות נושאים קואליציוניים. סוכם כי התקציב יהיה זהה למה שסוכם ב-2017 -2018. סך הסכום המוקצה לתוספת שעות למוכר שאינו רשמי הוא 84 מיליון שקלים, ואלה עברו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "מה זה הסכם קואליציוני?! זה צריך להיות בבסיס התקציב, אם יש חילוקי דעות זה לא צריך לבוא על חשבון הילדים. יש במדינת ישראל ילדים סוג ד'? משרד המשפטים היו צריכים לפסול את התקציב הזה".

ח"כ גפני: "אני ראש מפלגה – לא חתמתי על ההסכם הזה, אני לא מסכים לו ואני לא מתכוון להסכים לעוד הרבה דברים. בעוד אנחנו מתבשרים על תוספות תקציביות רבות ומברכים עליהן יש ילדים שמקבלים 50 אחוז ממה שקיבלו ב-2012, המורים שלהם לא מקבלים שכר. לא אסכים שילדי ישראל ילמדו בצורה כזו. אני מבטל בשבוע הבא את ההצבעות על התקציב וחוק ההסדרים שהיו אמורות להיות ביום שני. יש פה מורים לשלם להם, זו פגיעה אנושה בילדים ובמערכת".

במהלך הדברים עלה כי התוספת הדרושה היא כ-45 מיליון ₪, לאור הדברים הודיעה נציגת האוצר כי תפנה לממונים עליה במשרד על מנת לתת תשובה לנושא.

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "נציגי משרד האוצר ישוחחו עם הממונים באוצר, בינתיים לא יהיו הצבעות ביום שני. לא תהייה אפליה כל כך בוטה בין ילדים אני לא חתמתי ולא התכוונתי לחתום על דבר כזה. אם לא יהיה את הכסף אז אין תקציב, אני לא מביא את זה להצבעות".

תקציב תמורת חוק הגיוס

מוקדם יותר היום אמר יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני: "נכנסו לקואליציה כאשר הנושא המרכזי הוא תלמידי הישיבות, המדינה לא יכולה להתקיים בלי תלמידים שתורתם אמונתם. נכנסו לקואליציה וחוקקנו חוק שהסדיר את הנושא. בג"צ פסל בפעם הרביעית את החוק, שזה נושא שראוי לדיון, מחוקקים חוק ופעם אחר פעם בג"צ פוסל את זה. ביקשנו בעקבות הפסיקה לעשות 1 מ-2 – היות שבג"צ פסל כמה פעמים את החוק בניגוד לעמדת הכנסת, אמרנו שנעשה פסקת התגברות, כחלון לא הסכים אך אמר כי יתמוך בכל חוק. אמרנו נעשה חוק יסוד אך ישראל ביתנו מתנגדת. אנחנו נופלים בין 2 המקרים. מעכשיו לא נצביע יותר על החוקים הזויים שאתם מביאים, הצבעתי עד עכשיו. עד היום הלכנו עם החוקים האלה כי אנחנו חלק מהקואליציה. לא אצביע יותר על חוקים הזויים. הכול יתנהל לפי הסדר. תביאו את המואזין נצביע נגד, חוק שלא מועיל בכלום, גם היום יש חוק שאוסר לעשות רעש. נביא מחר את החוק של בן צור, יעבור יעבור, יפול יפול. אנחנו יותר לא משחקים בעניין הזה".



0 תגובות